20 maart 2008

Games: pc en oude consoles doen het nog goed!


Alweer dik twee jaar geleden kwam de Xbox 360 uit. Op mijn blog schreef ik toen zwaar onder de indruk te zijn van de grafische pracht van de spellen. Inmiddels zit de concurrentie ook niet stil; Sony heeft de PS3 inmiddels uitgebracht en Nintendo de Wii.

Omdat onze oude analoge televisie het nog prima doet, ben ik nog steeds niet overgestapt naar een van de moderne consoles. Van de grafische pracht van de nieuwe games blijft op een oude televisie weinig over en wat de gameplay betreft is in ieder geval bij de Xbox 360 en PS3 weinig veranderd. De Wii met zijn briljante controller is natuurlijk een heel ander verhaal.

De ijzersterke game The Elder Scrolls: Oblivion heb ik inmiddels op de pc gespeeld. Met mijn nieuwe pc met quadcore-processor en dikke grafische kaart (Geforce 8800GT) kan ik voorlopig weer de nieuwste pc-games spelen. Daarnaast game ik nog steeds volop met de oude Xbox. Burnout 3 Takedown is momenteel mijn favoriet op dit platform. Deze racegame, waarin brokkenmaken wordt beloond, is zo geweldig en zo belachelijk snel dat ik de grafische pracht van de moderne consoles totaal niet mis.


Op de laatste PU Gameplay in de Jaarbeurs in Utrecht zag ik nog een game die ik heel erg graag wil spelen: Assassin's Creed, een prachtige actie-rpg. Ik dacht dat deze alleen op de consoles zou uitkomen, maar Ubisoft brengt hem ook op pc uit. Je begrijpt: ik heb op mijn pc alvast wat schijfruimte gereserveerd. Nu maar hopen dat 600 gigabyte voldoende is om hem te laten draaien ;-)

Geen opmerkingen: